HTTPS API v2 / Sprawdzanie stanu konta
W przypadku kont z ograniczeniami dotyczącymi ilości wysyłanych wiadomości, klient może sam sprawdzić ile wiadomości pozostało jeszcze do wysłania. W ten sposób można kontrolować stan dostępnego kredytu do wysłania i w razie konieczności doładować wcześniej konto.
Wywołanie adresu
Aby przy pomocy zdalnej obsługi pobrać aktualną ilość dostępnych wiadomości należy wywołać określony adres URL metodą POST.
account/limits
Dostępne parametry
Parametr | Typ | Przykładowa wartość lub format | Opis |
---|---|---|---|
username | String | Login | Login użytkownika API. |
password | String | Haslo | Hasło użytkownika API. |
show_type | Boolean | true, false lub brak | Zwraca dodatkowy atrybut mówiący o typie konta. |
Parametry oznaczone pogrubieniem są obowiązkowe. Pozostałe są opcjonalne.
Zwrot odpowiedzi
{
"account":{
"type":"prepaid"
},
"items":[{
"type":"eco",
"chars_limit":"918/6",
"value":"no_limit"
},
{
"type":"full",
"chars_limit":"918/6",
"value":"40"
},
{
"type":"voice",
"chars_limit":"160/1",
"value":"not_available"
},
{
"type":"mms",
"chars_limit":"40/1",
"value":"6"
},
{
"type":"lookup",
"chars_limit":"nd",
"value":"20"
},
{
"type":"hlr",
"chars_limit":"nd",
"value":"70"
}]
}
Zalecane ustawienia
Zalecane jest aby dostosować intensywność sprawdzania dostępnego limitu wiadomości do realizowanych wysyłek tak, aby np. nie odpytywać API o stan konta co 10 sek. w przypadku gdy przez ostatni okres Klient nic nie wysyłał. Zalecane ustawienia to aktualizacja stanu konta co np. 1 godzinę lub w momencie prowadzenia wysyłek.
Dla Klientów korzystających z opcji Prepaid, możliwe jest automatyczne informowanie o ewentualnym kończącym się limicie (określonym poziomie ilościowym) oraz o całkowitym wyczerpaniu limitu wybranego typu wiadomości. Komunikaty te mogą być wysyłane do Klienta na SMS lub email.