HTTPS API v2 / Użytkownik nie ma uprawnień do korzystania z API
Instrukcja postępowania
Jeśli przy próbie połączenia przez HTTP API (integracja, aplikacja mobilna, biblioteka itp) otrzymałeś zwrotnie komunikat:
1002 | InvalidRole | Użytkownik nie ma uprawnień do korzystania z API |
lub
102 | blad dostepu: abonent nie ma uprawnien do korzystania z WebAPI |
oznacza to, że aktualnie nie ma możliwości połączenia się z poziomu loginu konta głównego przez HTTP API. Można rozwiązać to na jeden z dwóch sposobów:
1. Utworzenie użytkownika API (zalecane)
W tym celu należy przejść w Panelu Klienta:
Ustawienia interfejsów -> HTTP API -> Użytkownicy API [zakładka]
Następnie dodać nowego użytkownika nadając mu login oraz hasło. Patrz grafika poniżej.
Tak stworzone konto użytkownika API należy wpisać w odpowiednie miejsce w konfiguracji połączenia. Pamiętaj o tym, aby tryb testowy był ustawiony na "NIE" (patrz grafika poniżej)
Uwaga: Przykład: jeżeli w białym prostokącie wpiszesz 1example, twoim loginem będzie: webapi_1example
2. Odblokowanie możliwości użycia loginu konta głównego (niezalecane)
Opcja ta jest niezalecana, jednak możesz odblokować możliwość połączenia z poziomu konta głównego przez API w Panelu Klienta wybierając:
Ustawienia interfejsów -> HTTP API -> Ustawienia [zakładka] -> Użycie głównego loginu konta: [ ]
Zaznaczenie checkboxa i zapisanie ustawień spowoduje, że będzie można połączyć się z API przy użyciu konta głównego. Jest to niezalecane z powodów bezpieczeństwa jak również możliwą zmianą hasła w trakcie użytkowania usługi przez np. odzyskiwanie hasła (wtedy integracja przestanie działać jeśli hasło w konfiguracji połączenia nie zostanie zaktualizowane).